VÝMENA ROZVODOV

Rozvody u automobilov rozdeľujeme do dvoch hlavných skupín :

1) remeňové rozvody – Hlavnou časťou prenosu pohybu je rozvodový remeň. Tieto rozvodové sady by sa mali meniť od 60 000 km – 210 000 km  podľa typu motora. Zvyčajne tieto rozvodové sady bývajú lacnejšie ako reťazové. Hlavné časti tejto rozvodovej sady bývajú : napínacia kladka ozubeného remeňa, vodiaca kladka ozubeného remeňa alebo obehová kladka, rozvodový remeň, vodné čerpadlo ak zasahuje do rozvodov.  

2) reťazové rozvody – Hlavnou časťou prenosu pohybu je rozvodová reťaz. Zvyčajne tieto rozvody využíva automobilka BMW. I keď mnoho majiteľov, ktorí majú v aute rozvody reťazové sa domnievajú, že ich netreba meniť  nie je to celkom pravda aj rozvodová reťaz sa časom roztiahne a môže dôjsť k preskočeniu. Tieto rozvodové sady sú zvyčajne náročnejšie na výmenu a taktiež aj drahšie. Mali by sa meniť každých 200 000 km alebo podľa stavu rozvodovej reťaze. Hlavné časti tejto rozvodovej sady bývajú : napínak reťaze (napínač reťaze), rozvodová reťaz, vodiace lišty reťaze, klzné vedenie, tesnenia a iné.

.